Про підсумки роботи місцевих органів влади щодо забезпечення виконання місцевих бюджетів району за І півріччя 2016 року

У січні-червні 2016 року до загального фонду місцевих бюджетів району мобілізовано 13990,7 тис. грн. податків і зборів, що становить 133,1 % до планів, затверджених місцевими радами на цей період. Виконання дохідної частини місцевих бюджетів забезпечено всіма бюджетами району.
Усі місцеві бюджети району забезпечили виконання планових показників доходів загального фонду.
По всіх джерелах власних надходжень забезпечено виконання планів даного періоду. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 5992,6 тис. грн., або на 74,9 %.
Основним джерелом дохідної частини місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, який займає майже 47 % у загальному обсязі надходжень. Його зростання до відповідного періоду минулого року складає 76,5 %, або 2823,8 тис. грн.
Обсяг надходжень податку на доходи фізичних осіб залежить від таких економічних показників, як чисельність найманих працівників, фонду оплати праці, середньої заробітної плати.
Протягом січня – травня 2016 року фонд оплати праці в порівнянні з відповідним періодом 2015 року збільшився на 5793,1 тис. грн., темп росту становить 122,6 %.
Середньомісячна заробітна плата по району складає 2867 грн., у минулому році становила  2273 грн. 
Чисельність найманих працівників з початку року зросла на 125 осіб, а у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась на 70 осіб. Але місцеві бюджети втрачають надходження податку на доходи фізичних осіб  через виплату  заробітної плати  на рівні менше мінімально встановленого законодавством розміру. За даними Великолепетиського відділення Новокаховської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області в районі за І квартал поточного року  нараховується 4 таких суб’єкта господарювання, втрати податку становлять 2,9 тис. грн.
Станом на 01 липня 2016 року завершено кампанію по декларуванню доходів громадян, отриманих у 2015 році. Отримано декларації від 1426 громадян, сума податку на доходи фізичних осіб до сплати становить 785,8 тис. грн., надходження податку становлять 611,9 тис. грн. (у контингенті).
Одним із напрямків роботи по наповненню місцевих бюджетів є легалізація найманої праці. З початку 2016 року робочою групою з питань легалізації найманої праці здійснено 8 рейдів, перевірено 21 суб’єкт господарювання, виявлено 3 порушення законодавства про працю. На даний період порушення з даного питання усунено, легалізовано 3 працівника, додаткові надходження податку на доходи фізичних осіб становлять 0,8 тис. грн.
За І півріччя поточного року спеціалістами Великолепетиського відділення Новокаховської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області проводилась індивідуальна робота з керівниками сільськогосподарських підприємств району з питання легалізації найманої праці під час проведення сільськогосподарських робіт. У результаті цього 28 сільгосптоваровиробників та фермерських господарств легалізували свої трудові відносини, прийняли на роботу 281 найманого працівника, додатково в бюджет надійшло 94,3 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.
За  звітний період відбулося сім засідань районної комісії з питань наповнення місцевих бюджетів району та бюджету Пенсійного фонду України, на яких проведено співбесіди з керівниками 20-ти підприємств, де заробітна плата виплачувалась нижче законодавчо встановленого мінімуму. У результаті проведеної роботи до бюджету надійшло податку на доходи фізичних осіб у сумі 76,8 тис. грн.
Основним джерелом надходжень платежів до бюджетів місцевого самоврядування є плата за землю, якої мобілізовано в сумі 3020 тис. грн. Проти відповідного періоду минулого року надійшло більше на 46,1 %, або на  953,4 тис. грн. Виконання плану забезпечено всіма сільськими та селищною радами.
Єдиного податку до місцевих бюджетів надійшло в сумі 2772,9 тис. грн., що становить 134,5 % від плану, затвердженого органами місцевого самоврядування. У тому числі єдиного податку із сільськогосподарських товаровиробників мобілізовано 2004,8 тис. грн., виконання плану становить 137,0 %. У порівнянні з минулим роком надходження збільшились на 1010,1 тис. грн., або в 2 рази. Не виконано план даного податку лише Катеринівською та Демидівською сільськими радами (56,4 % та 92,3 % відповідно).
За І півріччя 2016 року місцеві бюджети району отримали 1352,7 тис. грн. акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що в 2,2 рази перевищує надходження відповідного періоду минулого року. У тому числі акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами з початку року сплачено у розмірі 129,8 тис. грн. Для  забезпечення належного наповнення місцевих бюджетів району відповідним податком двічі направлялось письмове звернення до Головного управління ДФС у Херсонській області щодо проведення контрольно-перевірочної роботи стосовно повноти сплати акцизного податку з кінцевих продажів суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю алкогольних та тютюнових виробів.
Аналіз рівня виконання річних планових показників показує, що по окремих бюджетах він досить низький. Так, 2 бюджети із 8-ми, що входять до складу бюджетної системи району, забезпечили виконання річних планових показників на рівні менше 35 %, тоді як середньорайонний показник складає 54 %. Найменший відсоток виконання річних планових показників по Демидівській (24,4 %) та Князегригорівській (33,7 %) сільських радах. Найнижчий показник по цих сільських радах був і по виконанню місцевих бюджетів району за І квартал 2016 року. Причина в тому, що за даний період низький відсоток виконання річних планових показників по платі за землю (відповідно 21,8 % та 28,6 %).
За січень-червень 2016 року зріс на 4,7 % податковий борг зі сплати платежів до місцевих бюджетів і станом на 01 липня поточного року складає 271,8 тис. грн. З початку року заборгованість зросла за рахунок транспортного податку з фізичних осіб (25 тис. грн. по боржнику Набоці М. В.).
Бюджету району стовідсотково до призначень надійшла освітня та медична субвенції з державного бюджету у сумах відповідно 10204,1 тис. грн. та 4908,3 тис. грн., а також  базова дотація в сумі 1287,7 тис. грн.
До спеціального фонду місцевих бюджетів району за даний період надійшло 1427,7 тис. грн., що на 362,8 тис. грн., або на 34,1 % більше минулорічних досягнень. До бюджету розвитку надійшло 76,1 тис. грн., що на 48,7 тис. грн. (177,7 %) перевищує фактичні надходження відповідного періоду минулого року.
На рахунки головних розпорядників коштів спеціального фонду місцевих бюджетів району надійшло власних надходжень бюджетних установ у сумі 1326,5 тис. грн., що становить 47,2 % від річних призначень. У порівнянні з  І півріччям минулого року власних надходжень отримано на 302,6 тис. грн. більше (на 29,6 %).
Видатки загального фонду бюджету району за І півріччя 2016 року склали   44671 тис. грн., що на 2803,2 тис. грн., або на 6,7 % більше за відповідний показник 2015 року. Рівень виконання зазначених видатків до плану на звітну дату становить 86 %.
З усіх проведених видатків 49 % складають видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам бюджетних установ, що в сумі становить       22086,2 тис. грн. Видатки на оплату праці, в порівнянні з відповідним періодом минулого року, збільшились на 5,7 %, або 119,4 тис. грн.
При затвердженні місцевих бюджетів на поточний рік по районному бюджету не в повному обсязі передбачено кошти на оплату праці працівникам бюджетних установ, додаткова потреба склала 2851,8 тис. грн. У зв'язку із зміною, протягом року, розміру мінімальної заробітної плати станом на 01 липня поточного року додаткова потреба в коштах складає 2899,1 тис. грн. Основна сума незабезпеченості виникла по установах, що фінансуються за рахунок цільових субвенцій з державного бюджету. Так, по освітніх закладах додаткова потреба у коштах складає 1619,2 тис. грн., по закладах охорони здоров’я – 1136,2 тис. грн. Також по районному бюджету незабезпеченість у коштах на оплату праці працівникам бюджетних установ є по районному центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді в сумі 63,7 тис. грн. та по районній раді в сумі 80,0 тис. грн.
Станом на 01 липня 2016 року, у зв’язку із недостатніми призначеннями медичної субвенції, утворилась кредиторська заборгованість з виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, термін оплати якої не настав, по комунальному підприємству „Великолепетиська центральна районна лікарня” у сумі 187,5 тис. грн. Заробітна плата виплачена 04 липня поточного року.
Видатки на енергоносії загалом по району забезпечено на 95 % до потреби, недостатньо 277 тис. грн. Комунальне підприємство „Великолепетиська центральна районна лікарня” залишається незабезпеченим у повному обсязі призначеннями на оплату електроенергії на суму 217 тис. грн. та на придбання твердого палива – 60,0 тис. грн.
Всього з початку року із загального фонду місцевих бюджетів району на оплату енергоносіїв, спожитих бюджетними установами, направлено кошти в сумі 1067,5 тис. грн., кредиторська заборгованість станом на 01 квітня  2016 року відсутня.
У структурі видатків загального фонду найбільш значними за обсягами є видатки на освіту та спорт 15536,6 тис. грн., або 33 % загального обсягу видатків по бюджету району. Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення населення склали 32 % всіх видатків (14456,3 тис. грн.), на охорону здоров’я – 12 % (5139,9 тис. грн.), на утримання органів місцевого самоврядування (районної, селищної та сільських рад) – 5 % (2176 тис. грн.), на культуру – 5 % (2002,5 тис. грн.), на житлово-комунальне господарство – 2 % (1003,7 тис. грн.).
Проведений аналіз використання бюджетних коштів свідчить про вкрай низький рівень використання коштів, передбачених селищною та сільськими радами на ремонт доріг. При річних бюджетних призначеннях в обсязі       1408,8 тис. грн. за І півріччя поточного року виконано робіт лише на             76,3 тис. грн. (5,4 %).
У порівнянні з минулим роком майже в чотири рази збільшились проведені видатки за І півріччя на житлово-комунальне господарство (2016 рік 1003,7 тис. грн., 2015 року – 275,5 тис. грн.), тоді як видатки на ремонт доріг у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшились більш ніж у сім разів (2016 рік – 76,3 тис. грн., 2015 рік – 566,4 тис. грн.).
На здійснення програм соціального захисту населення, які фінансуються за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, у січні-червні 2016 року районом отримано 13834,7 тис. грн., що складає 99,9 % до плану відповідного періоду поточного року.
Допомоги сім’ям з дітьми профінансовано в сумі 10891,2 тис. грн., або 100 % до плану на звітний період. Фінансування пільг та субсидій населенню з оплати електроенергії, послуг водопостачання та квартирної плати проведено в сумі 663,4 тис. грн., або 100 % до запланованого обсягу.
На фінансування пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу спрямовано 2052,3 тис. грн., або 100 % до запланованого обсягу.
Крім того, на виплату соціальних допомог на дітей-сиріт та дітей, які утримуються у будинках сімейного типу та прийомних сім’ях, спрямовано 227,8 тис. грн., що дало змогу повністю розрахуватися з одержувачами цих допомог.
Станом на 01 липня 2016 року на рахунках районного бюджету рахуються залишки невикористаних коштів субвенції з державного бюджету на фінансування програм соціального захисту населення в сумі 515,8 тис. грн.     (7,4 тис. грн. – у зв’язку з поверненням коштів, 508,4 тис. грн. – у зв`язку з надходженням коштів у другій половині дня 30 червня 2016 року).
За І півріччя поточного року район отримав субвенції з обласного бюджету (інші субвенції) для проведення витрат в сумі 6,8 тис. грн., в тому числі: для надання пільг на медичне обслуговування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 5,2 тис. грн., що становить 100 % до плану на звітний період; на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни – 1,6 тис. грн., що становить 54,1 % до плану на звітний період.
У рамках виконання заходів програми економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік та інших районних програм, селищною та сільськими радами передано районному бюджету додатковий фінансовий ресурс в сумі 1235,1 тис. грн., який спрямовано на фінансування:
- програми "Розвиток освіти Великолепетищини - інвестиції в майбютнє регіону" на 2016-2018 роки – 649,8 тис. грн.;
- програми проведення в районі приписки та призову громадян на строкову військову службу в 2013-2016 роках – 18,4 тис. грн.;
- районної програми підтримки суспільно-політичної газети "Таврійські вісті" – 11 тис. грн.;
- районної програми індивідуального житлового будівництва на селі та поліпшення житлових умов сільського населення "Власний дім" на  2012-2020 роки – 35,5 тис. грн.;
- програми розвитку культури на 2016-2017 роки – 13,7 тис. грн.;
- програми розвитку фізичної культури і спорту в районі на   2013-2017 роки – 10,0 тис. грн.;
- районної програми соціального захисту людей похилого віку, інвалідів та підтримки сім'ї, утвердження гендерної рівності і протидії торгівлі людьми на 2015-2019 роки (пільгові рецепти, виплати компенсаціїї фізичним особам, які надають соціальні послуги, зубопротезування ) – 70,9 тис. грн.;
- програми з виконання в районі Загальнодержавної програми "Національний план дій щодо реалізації Конвенцій ООН про права дитини" на період до 2016 року  – 20,4 тис. грн.;
- районної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013-2016 роки – 14,2 тис. грн.;
- програми економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік – 441 тис. грн.
Але не всі головні розпорядники коштів районного бюджету змогли отриманий фінансовий ресурс використати в повній мірі. Так, отримані кошти на заходи із: придбання підручників використані на 4 % (використано – 2,0 тис. грн., отримано – 49,7 тис. грн.), проведення безоплатного зубопротезування ветерана війни на 9 % (використано – 4,4 тис. грн., отримано – 48,5 тис. грн.), проведення харчування учнів у навчальних закладах використані на 53,3 % (використано – 184,4 тис. грн., отримано – 346,2 тис. грн.), проведення та участі в районних та обласних культурно-масових заходах на 36 % (використано – 13,8 тис. грн., отримано –  37,8 тис. грн.), забезпечення оплати безкоштовних рецептів пільговим категоріям громадян та придбання вакцини на 47,1 % (використано – 35 тис. грн., отримано – 74,1 тис. грн.).
Кредиторська заборгованість загального фонду місцевих бюджетів району (без урахування субвенції з державного бюджету на соціальний захист) станом на 01 липня 2016 року складає 187,5 тис. грн. – заборгованість по оплаті праці працівникам  комунального підприємства „Великолепетиська центральна районна лікарня”, яка виплачена 04 липня поточного року.
Дебіторська заборгованість бюджетних установ району станом на 01 липня 2016 року складає 7,7 тис. грн.
До загального фонду районного бюджету за І півріччя 2016 року надійшло 6576,7 тис. грн. доходів, що становить 127,1 % до планових призначень, затверджених у розписі районного бюджету на цей період, та на 2869,7 тис. грн. (77,4 %) більше надходжень минулого року. План виконано по всіх джерелах надходжень. У цілому до загального фонду районного бюджету разом з трансфертами отримано 38103,3 тис. грн., що становить 103,8 % до запланованого на І півріччя.
Фінансування видатків з районного бюджету проводилося, виходячи з плану на січень-липень поточного року, згідно з помісячним розписом та наданих головними розпорядниками коштів заявок, а також наявного фінансового ресурсу. Видатки загального фонду районного бюджету за січень-липень поточного року становлять 35883,6 тис. грн., відсоток фінансування склав 86,3 %.
До спеціального фонду районного бюджету на рахунки головних розпорядників коштів надійшло 967,6 тис. грн. власних надходжень бюджетних установ, що становить 46,1 % від річного плану. Видатки спеціального фонду за рахунок власних надходжень, коштів переданих із загального фонду та за рахунок залишку, що склався на початок року, проведені  на суму 1207,6 тис. грн.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Таксон: