Програма економічного і соціального розвитку району на 2016 рік

УКРАЇНА
ВЕЛИКОЛЕПЕТИСЬКА РАЙОННА РАДА
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
IIІ сесії сьомого скликання
 
30.12.2015   № 25
 
Про програму економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік
 
 
 
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
 
В И Р І Ш И Л А:
 
1. Затвердити програму економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік, що додається. 
2.   Контроль за виконанням цього рішення покласти на профільні постійні комісії районної ради. 
 
 
 
 
Голова районної ради                                                              Т.О.Верховська
 
 
 
Додаток
до рішення ІІІ сесії
районної ради VІІ скликання
                                                                                     30.12.2015   № 25
 
Програма економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік
(стислий виклад)
 
Вступ
 
Програма економічного, соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік (далі – Програма) розроблена відділом економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації з урахуванням пропозицій структурних підрозділів районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій усіх форм власності.
Законодавчою основою для розроблення Програми є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» (зі змінами та доповненнями).
Метою реалізації Програми є створення умов для динамічного, збалансованого розвитку району, забезпечення соціальної та економічної єдності держави, підвищення рівня конкурентоспроможності регіону, активізації економічної діяльності, підвищення рівня життя населення, додержання гарантованих державою соціальних та інших стандартів для кожного громадянина незалежно від місця проживання.
У Програмі наведено аналіз та тенденції економічного і соціального розвитку району в 2015 році, визначено головні проблеми, цілі, завдання розвитку економіки і соціальної сфери району на 2016 рік. До Програми додаються основні показники економічного і соціального розвитку району на 2016 рік, прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку району до 2018 року, перелік інвестиційних проектів, що пропонуються до реалізації, та перелік районних програм, які планується виконувати у 2016 році з використанням усіх джерел фінансування.
Програма є основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до визначених цілей і завдань соціально-економічного розвитку району.
Протягом терміну дії Програми вона може коригуватися. Зміни, доповнення до Програми схвалюються розпорядженням голови районної державної адміністрації та виносяться на розгляд сесії районної ради для затвердження.
 
І. Соціально-економічний розвиток району в 2015 році
У 2015 році на економіку району мала вплив складна суспільно-політична ситуація, що склалася в країні та підсилювалася вичікувальною позицією інвесторів, прискоренням інфляційних процесів через девальвацію гривні, підвищенням тарифів на енергоресурси, цін на товари.
Впровадження заходів, спрямованих на стабілізацію соціально-економічного розвитку району, об’єднання зусиль усіх гілок влади навколо спільних проблем та інтересів дозволило забезпечити в 2015 році окремі позитивні результати.
Валова продукція сільського господарства по всіх категоріях господарств складає 279,6 млн. грн, що становить 87,0 % річного завдання Програми та      125,9 % до відповідного періоду минулого року. По сільгосппідприємствах вироблено продукції на 144,0 млн. грн або 101,0 % завдання Програми та 148,0 % до минулого року.
У районі протягом звітного періоду поточного року зібрано зернових культур на площі 36185 га (100 %) та отримано 123,2 тис. тонни, у тому числі озимої пшениці – 108,3 тис. тонни (середня врожайність 36,0 ц/га), озимого ріпаку –    2813 тонн (врожайність 22,5 ц/га); соняшнику на площі 17328 га (90 %) отримано 27,3 тис. тонн (врожайність 15,8 ц/га).
Управлінням агропромислового розвитку районної державної адміністрації постійно проводиться моніторинг використання і розрахунку за оренду земельних часток (паїв). Так, станом на 17 грудня 2015 року орендну плату за оренду земельних часток (паїв) у 2015 році згідно оперативної звітності виплачено в сумі 39,8 млн. грн, що становить 100,0 % до прогнозованого показника.
За підсумками роботи підприємств переробної промисловості району за звітний період вироблено продукції:
- борошна 3552 тонни, що майже в двічі менше показника минулого року, річне завдання Програми виконано на 32 %;
- хліба та хлібобулочних виробів 71,1 тонни або 59,8 % від планового завдання;
- олії 29 тонн, що становить 72,7 % завдання.
Обсяги реалізованої промислової продукції за звітний період 2015 року зросли на 1,6 млн. грн та склали 15,7 млн. грн. Завдання Програми виконано на 101,8 %.
Для залучення іноземних інвестицій 07 жовтня 2014 року район подав заявку на участь у спільному Проекті ЄС/ПРОООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду-3» (далі – Проект). Для участі у Проекті відібрано 4 сільські ради району: Малолепетиська, Князе-Григорівська, Миколаївська, Рубанівська.
За січень-листопад 2015 року до загального фонду місцевих бюджетів району мобілізовано 23729,8 тис. грн податків і зборів, що становить 126,1 % до планових показників, затверджених місцевими органами влади на цей період. Понад план отримано 4916,8 тис. грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 9604,6 тис. грн або на 68 %.
Станом на 01 грудня 2015 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах, в організаціях та установах усіх форм власності відсутня.
Проблемою в період економічної нестабільності є неповна зайнятість населення. Протягом звітного періоду 2015 року до районного центру зайнятості з приводу пошуку роботи звернулося 1218 осіб, з яких працевлаштовано 566 осіб. Станом на 01 грудня 2015 року на обліку у районному центрі зайнятості перебувало в пошуку роботи 327 безробітних, що на 155 осіб менше, ніж на початку року. Протягом січня – вересня поточного року 804 особи отримували допомогу по безробіттю на загальну суму 2450 тис. грн.
Станом на 01 грудня 2015 року в управлінні Пенсійного фонду України в Великолепетиському районі обліковувалось 4982 пенсіонери, середня пенсія становить 1380,49 грн, заборгованість по виплатах пенсій відсутня. Протягом січня – листопада 2015 року виплачено пенсій на загальну суму 74408,7 тис. грн.
З початку року за призначенням державної соціальної допомоги звернулося 3939 осіб, що на 1510 осіб або 61,7 % більше за минулорічні показники.
За звітний період 2015 року за призначенням субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, твердого палива та скрапленого газу звернулося                  2695 сімей, що на 1900 сім’ї або в тричі більше, ніж за відповідний період минулого року.
У 2015 році селищною та сільськими радами на ремонт водопровідних мереж населених пунктів району направлено кошти в сумі 806,8 тис. грн.
У районі встановлено 32 лічильника на артезіанські свердловини питної води, що становить 100 % від потреби.
У районі виконано поточний ремонт, грейдерування, встановлення дорожніх знаків та нанесення розмітки вуличних шляхів населених пунктів району кошторисною вартістю 1010,79 тис. грн.
У 2015 році на благоустрій населених пунктів направлено кошти селищної та сільських рад у сумі 532,9 тис. грн, що становить 74,4 % від запланованого.
Для спрощення процедури надання адміністративних послуг у районі працює центр надання адміністративних послуг. Адміністраторами ЦНАП протягом січня – листопада 2015 року надано адміністративні послуги 1915 громадянам та       1872 громадянам – консультації.
У гуманітарній сфері забезпечено збереження мережі закладів освіти, охорони здоров’я та культури.
Для повного забезпечення освітніх послуг на території району функціонує                10 дошкільних та 11 загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі                           3 навчально-виховні комплекси «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (далі – НВК). Відсоток охоплення дошкільною освітою дітей становить 65 %, дітей 5-річного віку – 100 %. У загальноосвітніх навчальних закладах району здобувають освіту 1579 учнів, у дошкільних – 570 вихованців.
За рахунок усіх джерел фінансування протягом звітного періоду 2015 року в закладах культури проведено ремонтні роботи та поліпшено матеріально-технічну базу на загальну суму 46,3 тис. грн.
Сектором культури районної державної адміністрації проведено роботу щодо надання благодійної матеріальної допомоги на проведення капітального ремонту сцени концертної зали Великолепетиського районного Будинку культури. Зібрано кошти в сумі 38 тис. грн, з районного бюджету виділено 143 тис. грн, з бюджету Великолепетиської селищної ради – 60 тис. грн.
З метою забезпечення рівня доступності населення до медичних послуг та ефективного обслуговування в районі функціонує 2 медичні заклади – комунальне підприємство «Великолепетиська центральна районна лікарня» та комунальне підприємство «Великолепетиський Центр первинної медико-санітарної допомоги».
 
 
ІІ. Головні проблеми розвитку економіки і соціальної сфери району
У сфері розвитку сільського господарства та зрошуваного землеробства:
- несприятлива цінова політика на сільськогосподарську продукцію;
- нестабільність цін на паливно-мастильні матеріали, мінеральні добрива, засоби захисту рослин;
- висока зношеність сільськогосподарської техніки;
- складний меліоративний стан зрошуваних земель та споруд;
- скорочення державної підтримки аграрної галузі;
- складність умов надання банками кредитів для розвитку сільського господарства.
У сфері розвитку промислової галузі:
- недостатність обсягів капітальних вкладень у модернізацію виробництва;
- недостатній рівень інвестиційної підтримки промисловості;
- фізичне і моральне старіння основних виробничих фондів.
У сфері розвитку житлово-комунального господарства, будівництва та забезпечення населення житлом:
- незадовільний технічний стан систем водопостачання та водовідведення;
- несвоєчасне оновлення основних фондів;
- застаріла містобудівна документація.
У сфері розвитку транспорту та дорожнього господарства:
- використання застарілого рухомого складу автобусів для перевезення пасажирів та необхідність покращення  санітарно-технічного стану наявних транспортних засобів та їх оновлення;
- незадовільний стан автомобільних доріг.
У сфері поліпшення бізнесу та залучення інвестицій:
- недостатній обсяг державного фінансування інвестиційних проектів, спрямованих на вирішення пріоритетних проблем;
- обмеженість внутрішніх інвестиційних ресурсів.
У сфері розвитку освіти:
- недостатній рівень фінансування для утримання та покращення матеріально-технічної бази закладів освіти;
- недостатній рівень забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання, у тому числі відповідною комп’ютерною технікою.
У сфері розвитку медичного обслуговування населення:
- зростання захворюваності на соціально-небезпечні хвороби: туберкульоз, ВІЛ-інфекції (СНІД);
- незабезпеченість лікувальних закладів району необхідною кількістю лікарів;
- недостатнє фінансування галузі охорони здоров'я та програм з розвитку медичного обслуговування населення.
У сфері культури і духовності:
- незадовільний матеріально-технічний стан закладів культури, особливо у сільській місцевості;
- недостатні обсяги фінансування сфери культури.
 
 
ІІІ. Цілі, завдання розвитку економіки та соціальної сфери району на 2016 рік
Основні цілі та кількісні критерії, що будуть свідчити про реалізацію цілей
Основні завдання і заходи
Термін виконання
Відповідальні виконавці
Обсяги  фінансуван
ня
тис. грн
1. Підвищення рівня конкурентоспроможності економіки району
1.1. Ринкові перетворення
1.1.1. Фінансові ресурси
Основні цілі:
- забезпечення стабільності, збалансованості та стійкості бюджетної системи;
- підвищення відповідальності всіх учасників бюджетного процесу;
-  формування фінансових ресурсів, забезпечення виконання місцевих бюджетів району.
Кількісні критерії:
- забезпечення виконання доходів загального фонду місцевих бюджетів (до річного плану) на рівні 102 %;
- забезпечення планових завдань надходьження податків і зборів до державного бюджету у повному обсязі;
- скорочення податкового боргу по податкових зобов’язаннях на
20 %.
1. Стовідсоткове виконання планових показників надходжень податків та зборів  місцевих бюджетів району.
2. Підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
 
Протягом року
 
Фінансове управління районної державної адміністрації
 
1. Стовідсоткове виконання планів по стягненню податків, зборів та обов’язкових платежів до державного бюджету.
2. Скорочення існуючої податкової заборговано-сті до бюджетів усіх рівнів.
 
 
Протягом року
Великолепетиське відділення Каховської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області
 
1.1.2. Розвиток підприємництва
Основні цілі:
- поліпшення бізнес клімату та створення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності;
- підвищення рівня обізнаності населення щодо започаткування та ведення підприємницької діяльності.
Кількісні критерії:
- створення сприятливого підпри-ємницького середовища у районі;
- збільшення кількості нових робочих місць за рахунок малого підприємництва.
1. Зменшення адміністративних бар’єрів, що стримують розвиток підприємництва, шляхом забезпечення ефективної роботи Центру надання адміністративних послуг.
2. Створення сприятливих умов для розвитку підприємництва в районі шляхом проведення постійного відкритого діалогу органів влади із суб’єктами господарювання.
Протягом
 року
 
Відділ економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації
 
3. Організація та проведення Дня підприємця з відзначенням кращих суб’єктів підприємницької діяльності району.
Вересень 2016 року
Відділ  економічного роз-витку і торгівлі районної державної адміністрації
 
4. Надання районним центром зайнятості одноразової допомоги для започаткування власної справи 17 безробітним, які бажають займатися підприємницькою діяльністю та бути само зайнятими особами.
Протягом
року
Районний центр зайнятості
180,0
1.1.3. Розвиток ринкової інфраструктури
Основні цілі:
- розбудова соціальної інфраструк-тури на селі, підвищення доходів сільського населення;
Кількісні критерії:
- кількість створених сільськогос-подарських обслуговуючих кооперативів.
1. Сприяння будівництву логістичного центру на базі СОК «Таврійський дар».
2. Проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед членів ОСГ, фермерських господарств та фізичних осіб-сільськогосподарських товаровиробників про конкурентні переваги провадження їх діяльності у складі таких кооперативів.
Протягом
року
Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації
22,0
1.2. Механізми регулювання
1.2.1. Інвестиційна діяльність
Основні цілі:
- підвищення інвестиційної привабливості району,
- зростання надходжень інвестицій в економіку району.
Кількісні критерії:
- зростання обсягу капітальних інвестицій на 3,2 %;
- кількість реалізованих мікро-проектів громад  району в рамках спільного проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду-3».
1. Реалізація у районі ІІІ фази проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду».
2. Сприяння зростанню обсягу капітальних інвестицій в економіку району.
3. Прийняття участі у щорічному Міжнародному інвестиційному форумі «Таврійські горизонти: привабливість, співпраця, інвестиції, економічний розвиток».
4. Сприяння реалізації пріоритетних інвестиційних проектів.
5. Сприяння всебічному поширенню інформації щодо інвестиційних пропозицій, вільних земельних ділянок та інших пропозицій стосовно інвестиційного співробітництва.
Протягом року
Відділ економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації
 
1.2.2. Закупівля продукції (товарів, робіт, послуг) для районних потреб
Основні цілі:
- забезпечення продовольчої безпе-ки району, в тому числі потреб насе-лення та бюджетних установ району у хлібі, хлібобулочних виробах та інших продуктах зерно переробки.
Кількісні критерії:
- формування запасу продовольчого зерна з урожаю 2016 року в обсязі 2,4 тис. тонни.
1. Забезпечення формування регіональних ресурсів продовольчого зерна на 2016/2017 маркетинговий рік в обсягах залежно від норм споживання хлібопродуктів на одну особу та чисельності населення адміністративно-територіальних одиниць.
 
 
До
01 жовтня
2016 року
Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації
 
1.2.3. Реалізація державних та районних програм
Реалізація районних програм буде здійснюватися згідно із заходами, у терміни та відповідними виконавцями за рахунок ресурсів, що визначені у програмах (Додаток 4)
1.3. Розвиток реального сектору економіки
1.3.1. Сільське господарство
Основні цілі:
- зростання обсягів виробництва продукції сільського господарства;
- підвищення ефективності використання зрошуваних земель.
Кількісні критерії:
- забезпечення валового збору зернових усіма категоріями господарств – 80,98 тис. тонни,
соняшнику – 33,3 тис. тонни;
- розширення площ зрошення сільськогосподарських угідь.
1. Збільшення валового виробництва сільськогосподарської продукції.
3. Відновлення зрошувальної мережі
СТОВ «Петровський» на площі 120 га, будівництво зрошувальної мережі НФГ «Руслан» на площі
200 га.
4. Забезпечення виплати орендної плати за земель-ні та майнові паї
5. Участь у реалізації державних програм з підтримки розвитку агропромислового сектору району.
Протягом року
Управління агропромислового розвитку районної райдержадміністрації
 
1.3.2. Промисловість
Основні цілі:
- збільшення обсягів виробництва промислової продукції;
- насичення регіонального спожив-чого ринку якісними продуктами харчування власного виробництва.
Кількісні критерії:
- обсяги реалізованої промислової продукції на рівні не нижче
2015 року;
- збереження кількості робочих місць у промисловому секторі.
1. Проведення роботи щодо забезпечення обсягів реалізації промислової продукції у 2016 році не нижче з попереднім роком та досягнення рівня 25,918 тис. грн.
2. Проведення нарад з керівниками промислових підприємств району з обговорення проблемних питань галузі та визначення резервів для збільшення обсягів виробництва та реалізації продукції.
 
 
 
Протягом року
Управління та  відділи районної державної адміністрації: агропромислового розвитку, економічного розвитку і торгівлі;
 промислові підприємства
 
1.3.3. Паливно-енергетичний комплекс. Упровадження ресурсо- й  енергозберігаючих технологій
Основні цілі:
- забезпечення повних розрахунків за енергоносії;
- підвищення енергоефективності шляхом запровадження енергозберігаючих технологій.
Кількісні критерії:
- забезпечення установами та орга-нізаціями бюджетної сфери 100 % розрахунків за спожиті енергоносії.
1. Забезпечення рівня 100-відсоткової оплати за спожиту електроенергію.
2. Продовження реалізації у районі спільного проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду-3» щодо впровадження енергозберігаючих проектів.
3. Сприяння виробництву альтернативних видів палива, а саме гранул з лушпиння соняшнику
ПП Нікітчук А. М. та МПП «СІМА».
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та  надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, селищна та сільські ради
 
1.3.4. Транспорт, дорожнє господарство, розвиток інформаційної сфери, телекомунікацій і зв'язку
Основні цілі:
- забезпечення стабільної роботи транспорту та транспортного обслуговування мешканців усіх населених пунктів району;
- збереження від руйнування мережі автомобільних доріг та забезпечення їх ефективного функціонування.
Кількісні критерії:
- збільшення обсягів перевезення пасажирів на 1%;
- організація додаткового маршру- ту для перевезення пасажирів у
смт Велика Лепетиха;
- покращення транспортно-експлуатаційного стану доріг району.
1.  Будівництво, реконструкція, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах за кошти селищної та сільських рад у розмірі не менше ніж у 2015 році, а саме 1010,79 тис. грн.
2. Залучення коштів на ремонт вулиць і доріг комунальної власності, тих ділянок доріг, які знаходяться у найгіршому стані, вдосконалення покриття доріг.
3. Залучення технічних засобів підприємств району для обслуговування доріг в осінньо-зимовий період.
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури,будівництва,  житлово-комунального господарства та  надзви-чайних ситуацій районної державної адміністрації, філія «Великоепетиський райавтодор» «Херсон-ський облавтодор» ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України», селищна та сільські ради
 
4. Забезпечення транспортного обслуговування мешканців усіх населених пунктів району.
5. Організація додаткового маршруту для перевезення пасажирів у смт Велика Лепетиха.
 
Відділ  економічного роз-витку і торгівлі районної державної адміністрації,
ПАТ  «Великолепетиське АТП-16543», виконком селищної ради
 
6. Розвиток суспільно-політичної газети «Таврійські вісті» у ринкових умовах.
7. Забезпечення та підтримка роботи офіційного сайту районної державної адміністрації.
8. Висвітлення діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Відділ організаційно-кадрової робота апарату районної державної адміністрації, суспільно-політична газета «Таврійські вісті»
 
1.3.5. Торговельна діяльність
Основні цілі:
- розвиток торгівлі як ефективного каналу реалізації товарів та послуг;
- насичення споживчого ринку якісними товарами, передусім вітчизняного виробництва.
Кількісні критерії:
- збільшення обороту роздрібної торгівлі на 1,8 млн. грн.;
- збільшення мережі торговельних закладів на 1 одиницю.
1. Збільшення обороту роздрібної торгівлі.
2. Продовження роботи щодо здійснення моніторингу цінової ситуації на підприємствах роздрібної торгівлі та на продовольчих ринках.
3. Забезпечення захисту прав споживачів.
Протягом року
Відділ  економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації
 
4. Забезпечення створення необхідної кількості торгових місць на ринку, у першу чергу для торгівлі сільськогосподарською продукцією.
5. Удосконалення функціонування КП «Великоле-петиський ринок» за рахунок проведення ремонт-них робіт та перетворення у сучасний торговельний центр.
КП «Великолепетиський ринок»
 
2. ПІДВЩЕННЯ ЯКОСТІ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ
2.1.Соціальна сфера
2.1.1. Зайнятість населення та ринок праці
Основні цілі:
- забезпечення ефективної зайнятості населення;
- соціальна підтримка незайнятих громадян, зареєстрованих у службі зайнятості.
Кількісні критерії:
- зменшення кількості безробітного населення.
 
 
1. Забезпечення працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця осіб, зареєстрованих у центрі зайнятості.
3. Залучення до оплачуваних громадських та тимчасових робіт незайнятих громадян до 220 чол. протягом року.
4. Забезпечення проведення професійної підготов-ки, перепідготовки та підвищення кваліфікації  не менше 23% безробітних від перебуваючих на обліку
5. Проведення рейдів робочих груп з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення.
Протягом року
Управління праці та  соціального захисту населення районної державної адміністрації, районний центр зайнятості
 
2.1.2. Грошові доходи населення та заробітна плата
Основні цілі:
- забезпечення гідної оплати праці та підвищення рівня життя населення
Кількісні критерії:
- збільшення реальної заробітної плати на 1,4 %.
1. Збереження існуючих робочих місць із належними умовами та гідною оплатою праці.
2. Проведення перевірок щодо легалізації оплати праці та зайнятості населення.
3. Проведення роботи з керівниками підприємств, установ та організацій, які виплачують заробітну плату у розмірах нижчих від законодавчо встановленого мінімуму.
4. Працевлаштування неконкурентоспроможних на ринку праці верств населення (інвалідів; молоді, особливо випускників навчальних закладів; військо-вослужбовців, вивільнених за скороченням чисельності).
5. Продовження роботи, спрямованої на недопущення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах державної, комунальної форми власності та приватного сектору економіки.
Протягом року
Управління праці та  соціального захисту населення районної державної адміністрації, районний центр зайнятості
 
2.1.3. Соціальне забезпечення
Основні цілі:
- підвищення ефективності державної підтримки вразливих верств населення, зокрема, вирішення матеріально-побутових, медичних проблем соціально-незахищених верств населення району;
- створення умов для реабілітації та інтеграції в суспільство громадян з обмеженими фізичними можливостями, підвищення якості надання соціальних послуг.
Кількісні критерії:
- забезпечення виплат державних видів допомоги і компенсацій у розмірах, визначених законодавством;
- забезпечення твердим паливом інвалідів війни та учасників бойових дій та АТО в опалювальний сезон;
- розширення переліку соціальних послуг, які надаються громадянам територіальним центром соціального обслуговування.
 
1. Забезпечення виплат державних видів допомоги і компенсацій у розмірах, визначених законодавством.
2. Забезпечення адресної соціальної допомоги в залежності від майнового стану і доходів сім’ї.
3. Надання одноразової допомоги багатодітним сім’ям, за окремими затвердженими заходами, для оздоровлення дітей та придбання товарів першої необхідності.
4. Надання адресної матеріальної допомоги найбільш вразливим верствам населення.
5. Забезпечення оперативної реєстрації тимчасово переселених осіб. Вжити відповідних заходів щодо недопущення черг.
6. Забезпечення якісного соціального обслугову-вання одиноких громадян та інвалідів територіаль-ним центром соціального обслуговування.
7. Забезпечення інвалідів, учасників АТО техніч-ними засобами реабілітації, санаторно-курортними путівками, спецавтотранспортом та направлення на професійне навчання.
8. Залучення фахівців із соціальних питань виконавчих комітетів сільських і селищної рад до оформлення та передачі документів для призначення соціальних допомог мешканцям віддалених населених пунктів району.
9. Виявлення малозабезпечених сімей у сільській місцевості, які потребують державної підтримки у вигляді житлової субсидії.
10. Подальше облаштування будівель обладнанням для створення умов безперешкодного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до об’єктів соціально-культурної інфраструктури.
Протягом року
Управління праці та  соціального захисту населення районної державної адміністрації, територіальний центр соціального обслуговування
 
2.1.4. Пенсійна реформа
Основні цілі:
- забезпечення належного рівня життя осіб похилого віку та інших категорій громадян, які втратили працездатність, що відповідає їх життєвим потребам.
Кількісні критерії:
- кількість інформаційно-роз'яснювальних заходів щодо проведення пенсійної реформи;
- зростання середнього розміру пенсій.
1. Підвищення якості та оперативності обслуговування пенсіонерів, інших громадян в органах Пенсійного фонду України в районі, зокрема за принципом «єдиного вікна».
2. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо соціального захисту громадян з боку держави за умови сплати обов’язкових платежів від нарахованої заробітної плати (доходу).
3. Участь у пілотному проекті по впровадженню системи призначення пенсій на базі централізованих технологій.
Протягом року
Управління Пенсійного фонду України в Великолепетиському районі Херсонської області
 
 
2.2. Гуманітарна сфера
2.2.1. Охорона здоров'я
Основні цілі:
- поліпшення стану здоров’я та продовження тривалості життя населення району.
Кількісні критерії:
- зниження показників захворюва-ності на туберкульоз, стабілізація показника смертності від туберкульозу;
- зниження рівня дорічної смертності онкологічних хворих;
- зниження інвалідності населення;
- раннє виявлення захворювань;
- своєчасне призначення лікування;
- зниження хронізації захворювань.
1. Покращення рівня забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичною апаратурою, приведення матеріально-технічної бази у відповідність табелю оснащення:
- апарат рентгено-флюоргорафічний;
- лінійний датчик для скринінгового обстеження населення;
- дооснащення клініко-даігностичної лабораторії;
- монітор спостереження за хворими (палата анестезіології та інтенсивної терапії);
- апарат штучної внетиляції легенів;
- дооснащення та оновлення наявної апаратури фізіотерапевтичного кабінету;
- великий набір хірургічних інструментів;
- набір гінекологічний;
- медичний універсальний відсмоктувач;
- прилад спеціалізований для визначення конуентрації парів етанолу в повітрі, що видихається.
Протягом року
КП «Великолепетиська центральна районна лікарня» (у рамках бюджетних призначень)
 
 
 
 
900,0
60,0
 
135,0
40,0
 
15,0
26,0
 
22,5
12,0
6,0
 
4,5
 
1. Оснащення сільських закладів охорони здоров’я сучасним обладнанням.
2. Забезпечення КП «Великолепетиський Центр первинної медико-санітарної допомоги» санітарним транспортом для надання невідкладної медичної допомоги населенню.
3. Поліпшення кадрового забезпечення та підвищення рівня професійної підготовки медичних працівників.
4. Забезпечення населення пільгових категорій району безкоштовними медикаментами.
5. Співпраця з благодійним фондом «Мангуст» для підвищення ефективності боротьби зі СНІДом.
10. Забезпечення якісного профілактичного огляду школярів.
11. Забезпечення виконання профілактичних флюорографічних оглядів, в першу чергу серед груп ризику з туберкульозу із залученням пересувного флюорографу.
12. Проведення косметичного ремонту амбула-торій та ФАПів в межах кошторисних призначень.
Протягом року
КП «Великолепетиський Центр первинної медико-санітарної допомоги» »
 (у рамках бюджетних призначень)
 
 
 
 
 
 
 
 
2.2.2. Освіта
Основні цілі:
  • забезпечення доступу кожної дитини до дошкільної освіти;
  • виконання вимог законодавства щодо забезпечення у сільській місцевості регулярного підвезення до місця навчання і додому учнів, вихованців дошкільних навчальних закладів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району;
  • створення умов для якісного оздоровлення та відпочинку дітей
Кількісні критерії:
  • підвищення рівня охоплення дошкільною освітою до 90 % дітей віком від 3 до 6 (7) років;
- забезпечення роботи пришкільних таборів;
- придбання 2-х  шкільних автобу-сів;
- зміцнення фізичного здоров’я дітей
 
 1.Відкриття додаткових груп у 2 дошкільних навчальних закладах: Великолепетиський  ясла/сад
№ 1, Великолепетиський ясла/сад № 2.
2. Придбання 2-х шкільних автобусів.
3. Забезпечення фінансування вартості путівок для оздоровлення представників команди, вихованців дитячо-юнацької спортивної школи, переможців районних, обласних Всеукраїнських спортивних змагань.
4. Організація харчування учнів у пришкільних таборах.
5. Зміцнення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти:
5.1. Заміна віконних та дверних блоків на енергоз-берігаючі: Великолепетиський ясла/сад № 1, Катеринівський НВК, Малолепетиський ясла/сад, Демидівський НВК, Рубанівський ясла/сад № 1 «Барвінок».
5.2. Утеплення зовнішніх огороджувальних конструкцій: Великолепетиський ясла/сад № 1, Князегригорівський дошкільний заклад, Малолепетиський ясла/сад.
5.3. Утеплення та ремонт покрівлі: Великолепе-тиський ясла/сад № 1, Великолепетиський ясла/сад № 2, Катеринівський НВК.
5.4. Реконструкція котелень Малолепетиського дитячого садка «Барвінок»» та Малолепетиської ЗОШ І –ІІІ ступенів.
Протягом року
Відділ освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації, виконавчі комітети селищної та сільських рад
650,0
 
 
900,0
 
 
45,0
 
 
360,0
 
 
 
 
1019,4
 
 
 
 
2300,0
 
 
 
1880,0
 
 
 
380,0
 
6. Забезпечення фінансування вартості придбання путівок у позаміські заклади оздоровлення для дітей соціально незахищених категорій (дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей з багатодітних, малозабезпечених сімей, талановитих та об дарованих дітей, дітей учасників АТО, дітей, переміщених із зони АТО).
Управління та відділи районної державної адміністрації: праці та соціального захисту населення; освіти, молоді та спорту
150,0
2.2.3. Культура і духовність. Охорона культурної спадщини
Основні цілі:
- збереження та підтримка культури, традицій і надбань національних спільнот, що проживають на території району;
- активізація участі установ і закладів культури у соціально-економічному житті регіону, покращення стану їх діяльності;
- збереження і примноження культурних надбань.
Кількісні критерії:
- збереження існуючої мережі закладів культури, пам’яток культурної спадщини;
- вирішення комплексу соціально-економічних проблем закладів культури сільської місцевості.
1. Проведення районних культурно-мистецьких заходів.
2.  Участь у Всеукраїнських, регіональних, обласних конкурсах та фестивалях.
3. Покращення матеріально-технічної бази закладів культури:
3.1. Комунальний заклад «Великолепетиський районний Будинок культури»:
- ремонт покрівлі;
- заміна вікон та дверей на енергозберігаючі;
- придбання одягу для сцени;
- придбання акустичної апаратури.
3.2. Завершення ремонту покрівлі Князе-Григорівського сільського будинку культури.
3.3. Ремонт покрівлі та глядацької зали Рубанівсь-кого сільського будинку культури.
3.4. Проведення поточного ремонту у  комунальному позашкільному навчальному закладі «Великолепетиська дитяча школа мистецтв».
3.5. Встановлення автономного опалення у кому-нальному закладі «Великолепетиський районний народний краєзнавчий музей ім. О. І. Ціпко».
3.6. Капітальний ремонт глядацької зали Катеринівського сільського будинку культури.
Протягом року
Сектор культури районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад
45,0
 
 
54,9
 
 
 
 
75,0
50,0
100,0
60,0
 
75,0
 
267,0
 
100,0
 
 
30,0
 
 
100,0
2.2.4. Підтримка сімей та молоді, гендерної політики. Забезпечення дітей сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування, осіб з їх числа впорядкованим соціальним житлом
Основні цілі:
- створення умов для належного функціонування та розвитку сім’ї;
- забезпечення захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, на отримання житла.
Кількісні критерії:
- збільшення кількості молоді, за-лученої до проведення соціальних акцій з питань пропаганди здорового способу життя;
- зменшення кількості бездоглядних дітей;
- забезпечення не менше 50 % дітей шкільного віку якісними пос-лугами з оздоровлення та відпо-чинку, в першу чергу дітей, які потребують соціальної підтримки.
1. Надання всебічної допомоги сім'ям, які опинилися в складних життєвих обставинах.
2. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів з питань попередження насильства в сім'ї, подолання гендерних стереотипів і протидії торгівлі людьми.
3. Утвердження патріотизму, духовності, моральності та формування загальнолюдських життєвих принципів.
5. Створення сприятливого середовища для забезпечення зайнятості молоді.
6. Удосконалення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, які потребують забезпечення соціальним житлом.
7. Вжиття заходів із збереження, впорядкування, недопущення втрати наявного житла, закріпленого за дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та особами з їх числа.
Протягом року
Відділ освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації, служба у справах дітей районної державної адміністрації, районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
 
2.2.5. Фізична культура і спорт
Основні цілі:
- створення належних умов для за-лучення населення району до занять фізичною культурою і спортом;
- підвищення громадської активно-стї молоді.
Кількісні критерії:
- збільшення кількості осіб, залучених до занять спортом;
- збільшення кількості зайнятих призових місць, завойованих меда-лей на обласних та всеукраїнських змаганнях.
1. Участь збірних команд району в обласних спартакіадах та масових спортивних заходах.
2. Проведення заходів:
- 26 молодіжних, у яких задіяти 3500 чол.;
- 50 спортивних, у яких задіяти 2550 чол.
3. Забезпечення діяльності дитячо-юнацької спортивної школи.
4. Залучення інвестицій та позабюджетних коштів на розвиток фізичної культури і спорту в районі.
5. Недопущення закриття і перепрофілювання спортивних споруд, утримання їх у належному стані, придбання спортивного інвентарю і обладнання.
Протягом року
Відділ освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації
 
 
 
50,0
90,0
 
2.3. Інфраструктура життєзабезпечення
2.3.1. Житлово-комунальне господарство
Основні цілі:
- забезпечення стабільної роботи житлово-комунальних підприємств;
- надання населенню району якісних житлово-комунальних послуг.
Кількісні критерії:
- забезпечення оплати населенням житлово-комунальних послуг на рівні 100,0%;
- зменшення скарг населення з надання житлово-комунальних послуг.
1. Забезпечення споживачів якісними та в повному обсязі послугами житлово-комунального господар-ства відповідно до встановлених нормативів.
2. Забезпечення 100-відсоткової оплати населенням житлово-комунальних послуг.
3. Забезпечення у межах повноважень участі у роботі із встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги.
4. Реконструкція мереж водопостачання, заміна обладнання на артезіанських свердловинах.
5. Забезпечення благоустрою всіх населених пунктів району.
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації
 
2.3.2. Розвиток будівництва та забезпечення населення житлом
Основні цілі:
- розвиток будівництва та забезпечення населення житлом.
 
Кількісні критерії:
- зростання обсягу введення в експлуатацію житла;
- поліпшення житлово-побутових умов сімей.
Для забезпечення населення житлом на виконання програми «Власний дім» виділення з районного бюджету коштів у сумі 300 тис. грн. для  направлення Херсонському обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі.
 
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, селищна та сільські ради
 
3. Захист довкілля. Збереження та раціональне використання природних ресурсів
3.1. Земельні ресурси. Розвиток земельних відносин та землекористування
Основні цілі:
- розвиток земельних відносин та землекористування;
- здійснення землеустрою на місцевому рівні.
Кількісні критерії:
- визначення меж земельних ділянок, виявлення незадіяних земельних ділянок.
1. Проведення інвентаризації земель населених пунктів.
2. Оформлення правовстановлюючих документів на землю під об’єктами державної та комунальної власності.
3. Встановлення меж водоохоронних зон вздовж Каховського водосховища.
4. Оновлення планово-картографічних матеріалів населених пунктів.
Протягом року
 
Відділ Держгеокадастру у Великолепетиському районі
100,0
 
50,0
 
 
100,0
 
80,0
3.2. Охорона навколишнього природного середовища
Основні цілі:
- забезпечення умов екологічно безпечного проживання населення;
- раціональне використання запасів корисних копалин.
Кількісні критерії: 
- зниження ризику надзвичайних ситуацій;
- поліпшення ефективності оперативного реагування на надзвичайні ситуації.
1. Екологічна освіта громадян, інформування про стан довкілля Великолепетищини.
2. Виконання природоохоронних заходів, передбачених у державних та місцевих програмах екологічного спрямування.
3. Вжиття заходів з недопущення спалювання поживних решток сільськогосподарських культур.
5. Забезпечення своєчасної реалізації заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і мінімізацію їх негативних наслідків.
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, селища та сільські ради
 
 
3.3. Техногенна безпека
Основні цілі:
- попередження та мінімізація наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, їх ліквідація
Кількісні критерії:
- зниження ризику надзвичайних ситуацій;
- зменшення матеріальних збитків та людських втрат;
- поліпшення ефективності оперативного реагування на надзвичайні ситуації.
1. Підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення сил оперативного реагування.
2. Забезпечення своєчасної реалізації заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і мінімізацію їх негативних наслідків.
3. Здійснення постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування об’єктів комунальної власності, потенційно небезпечних об’єктів та об’єктів підвищеної небезпеки.
4. Продовження накопичення регіонального матеріального резерву на випадок виникнення надзвичайних ситуацій.
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, районний сектор ГУДС НС України в Херсонській області
 
 
3.4. Захист територій від підтоплення
Основні цілі:
  • поліпшення еколого-меліоративного стану на сільськогосподарських угіддях та в населених пунктах;
  • створення умов для безпечного проживання населення
Кількісні критерії:
- доведення рівнів залягання ґрунтових вод у населених пунктах, що потерпають від підтоплення, до визначених санітарних норм.
1. Утримання водовідвідних систем для захисту від шкідливої дії вод (с. Миколаївка,
с. Костянтинівка, с. Запоріжжя). 
2. Завершення робіт з берегоукріплення Каховсь-кого водосховища на території Малолепетиської та Князе-Григорівської сільських рад (за умови фінансування з державного бюджету).
3. Завершення робіт з відведення ґрунтових вод у районі вул. Кірова смт Велика Лепетиха.
4. Здійснення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених процесами затоплення та підтоплення. 
Протягом року
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад.
 
 
 
Додаток
до програми економічного,
соціального та культурного розвитку Великолепетиського району на 2016 рік 
 
ПЕРЕЛІК
основних показників економічного і соціального розвитку Великолепетиського району на 2016 рік
 
№ з/п
Найменування показника
Одиниці виміру
Значення показника
Відповідальні за супроводження показника
2014 рік,
фактично
2015 рік,
очікувано
2016 рік, прогноз
Прогноз
2016 року
до факту
2015 року (+,-, %)
  1.  
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника
грн.
2232
2465,6
2500
101,4
Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
  1.  
Темп зростання (зменшення) обороту роздрібної торгівлі
%
106,3
107,2
100,9
Х
Відділ економічного розвитку і торгівлі  районної державної адміністрації
  1.  
Рівень оплати населенням житлово-комунальних послуг
%
97,9
99,5
100
+ 0,5
Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій  районної державної адміністрації
  1.  
Обсяг реалізованої промислової продукції
тис. грн.
25917,4
25918
25918
100
Управління та відділи районної державної адміністрації: агропромислового розвитку, економічного розвитку і торгівлі 
  1.  
Обсяг валової продукції сільськогосподарського виробництва
тис. грн.
317
346,52
314,43
-32,1
Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації
  1.  
Індекс обсягу сільськогосподарського виробництва (до попереднього року)
%
101
109
90,7
90,7
Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації
  1.  
Обсяг інвестицій в основний капітал
тис. грн.
10,4
31,5
32,5
103,2
Управління та відділи районної державної адміністрації: агропромислового розвитку, економічного розвитку і торгівлі 
  1.  
Темп зростання обсягу капітальних інвестицій
%
102,0
302,8
103,2
Х
Управління та відділи районної державної адміністрації: агропромислового розвитку, економічного розвитку і торгівлі 
  1.  
Обсяг прямих іноземних інвестицій
тис. дол.
США
-
20,0
20,0
100 %
Відділ економічного розвитку і торгівлі  районної державної адміністрації
  1.  
Рівень виконання доходів загального фонду місцевих бюджетів (до річного плану)
%
109,8
122,5
102,0
Х
Фінансове управління районної державної адміністрації
  1.  
Темп зростання (зменшення) доходів місцевих бюджетів (без трансфертів) до попереднього року
%
109,2
139,3
102,0
Х
Фінансове управління районної державної адміністрації
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ВИРОБНИЦТВО ОСНОВНИХ ВИДІВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ
 
Показники
 
2014 рік, звіт
2015 рік, очікуване
2016 рік, прогноз
2016 рік
у % до
2015 року
Валова продукція сільського господарства в порівнянних цінах 2010 року,
млн. грн.
317,5
346,5
314,4
90,7
у % до попереднього року
99,6
109
90,7
 
у тому числі: рослинництво
217,2
250,4
218,2
87,1
                      тваринництво
100,3
96,1
96,2
100,1
Виробництво основних видів сільськогосподарської продукції, тис. тонн
 
 
 
 
зернові культури
112,6
123,2
80,98
65,7
олійні культури – усього:
18,7
33,7
35,4
105,0
у т.ч. соняшник
15,0
30,1
33,3
110,6
картопля
8,0
8,0
8,0
100
овочі
5,5
7,1
5,7
80,3
баштанні культури
0,32
0,31
0,35
112,9
плоди та ягоди
3,1
3,1
3,1
100
виноград
0,52
0,22
0,63
286
Реалізація на забій худоби та птиці (у живій вазі)
4,1
4,2
4,2
100
молоко
14,5
14,5
14,5
100
яйця
9,8
8,8
8,8
100
вовна, у фізичній масі
3,6
4,1
4,1
100
 
 
ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
 
Показники
2014 рік, звіт
2015 рік, очікуване
2016 рік, прогноз
2016 рік
у % до
2015 року
Борошно, тонн
8798,1
13670
13700
100,2
Хліб та вироби хлібобулочні, тонн
23,5
93,5
93,5
100
Олія, тонн
97,6
47,5
47,5
100