Діяльність пенсійного фонду в районі

Формування негативного ставлення до корупції

Одним з найбільш істотних чинників у подоланні корупції є ставлення населення до цієї проблеми.  Потребують уваги заходи, пов’язані з активізацією участі населення в інформуванні органів, уповноважених на боротьбу з корупцією, про відомі їм факти корупції. Частка такого населення є невеликою, зокрема з огляду на високий ступінь лояльності населення до корупції, засудження фактів повідомлень про корупцію як поведінки, яка суперечить етичним нормам, низький рівень довіри до діяльності правоохоронних органів, зневіру в ефективності антикорупційних заходів, страх бути покараним за повідомлення про підозру в корупції.
Сутність антикорупційного законодавства полягає в тому, щоб обмежити, нейтралізувати чи усунути фактори корупції, чітко визначити ознаки корупційних правопорушень. У Законі України «Про запобігання корупції» визначені наступні заходи, що пов’язані з діяльністю органів державної влади:
1) встановлення спеціальних обмежень:

Державна соціальна допомога на догляд

Правові засади надання державної соціальної допомоги на догляд визначає Закон України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” та Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2005 року № 261.
Розмір державної соціальної допомоги на догляд інвалідам I групи визначається залежно від підгрупи інвалідності А чи Б.
Перша група інвалідності поділяється на підгрупи А і Б відповідно до Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" залежно від ступеня втрати здоров'я інваліда та обсягів потреби в постійному сторонньому догляді, допомозі або нагляді та встановлюється медико-соціальними експертними комісіями. Зокрема, до підгрупи А першої групи інвалідності відносяться особи з виключно високим ступенем втрати здоров'я, надзвичайною залежністю від постійного стороннього догляду, допомоги або нагляду інших осіб і які фактично не здатні до самообслуговування.

Ще раз про легалізацію заробітної плати

Стаття 43 Конституції України гарантує кожному громадянину право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати, не нижчої від визначеної законом. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.Законом України “Про державний бюджет України на 2017 рік” встановлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року – 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний соціальний внесок. А це означає, що розмір зарплати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної зарплати. Якщо працівнику нараховано заробітну плату меншу мінімальної та здійснено нарахування єдиного соціального внеску із суми різниці між мінімальною заробітною платою та фактично нарахованою, страховий стаж для обчислення пенсії розраховуватиметься з врахуванням сплати внеску від фактично нарахованої (заробленої працівником) заробітної плати.

Зарахування до страхового стажу періоду отримання допомоги по безробіттю

Відповідно до статті 24 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, який набув чинності з 01.01.2004р., період, протягом якого особа, що підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності), зараховується до страхового стажу.
До 01.01.2004 р. до стажу зараховується період одержання допомоги по безробіттю відповідно до статті 56 Закону України “Про пенсійне забезпечення”.

Ще раз про страховий внесок

Законом України від 8 липня 2010 року № 2464 -VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" від 21.12.2016 № 1801- VIІІ (далі – Закон № 1801) визначено:
прожитковий мінімум для працездатних осіб на 2017 рік:
з 01 січня 2017 року -1600грн;
з 01 травня 2017 року – 1684 грн;

Зарплата менше мінімальної створює проблеми

Держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності, зокрема шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати.      
Стаття 43 Конституції України гарантує кожному громадянину право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати, не нижчої від визначеної законом. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності господарювання.
Слід зазначити, що громадяни, які отримують заробітну плату в розмірі меншому за розмір мінімальної заробітної плати, при зверненні до Пенсійного фонду за призначенням пенсії можуть зіткнутись з проблемою недостатнього страхового стажу. Це є основним негативним соціальним наслідком систематичного отримання зарплати в розмірі меншому за мінімальний.

Веб-портал Пенсійного фонду України- переваги використання

Органи Пенсійного фонду не залишаються осторонь розвитку новітніх технологій. Лише за останні два роки проведено ряд перетворень, які кардинально змінили підхід до сервісу надання послуг. Одним з ключових моментів є перетворення  Реєстру застрахованих осіб.  Це - частина  загального Реєстру державного соціального страхування, який згідно з законодавством, ведеться Пенсійним фондом України, починаючи з 1998 року.
Одним з основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України є підвищення якості обслуговування громадян. Зокрема, зменшення необхідності особистого відвідування і часу обслуговування, а також підвищення якості своєчасного та доступного інформування про зміни в пенсійному законодавстві. З огляду на ці завдання та відповідно до Порядку надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді, затвердженого постановою правління ПФУ від 07.09.2012 р. № 16-1, створено Веб-портал Пенсійного фонду України.

Інформація щодо проведення Каховським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Херсонської області антикорупційних заходів за 5 місяців 2017 року

Каховським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області продовжується робота, спрямована на забезпечення дотримання вимог державної антикорупційної політики України щодо запобігання та протидії корупції, визначеної Програмою Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів на 2017 рік.
Управлінням постійно проводиться моніторинг ефективності реалізації антикорупційних заходів та оцінки виконання передбачених завдань, додержання посадовими особами антикорупційного законодавства, в тому числі щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Основний акцент зосереджується на проведенні організаційної та роз’яснювальної роботи серед державних службовців, яка спрямована на формування достатніх знань з антикорупційного законодавства, неухильне дотримання його вимог та обмежень, забезпечення дієвого контролю за роботою підлеглих, насамперед при спілкуванні з громадянами, які звертаються до управління Фонду, а також на алгоритм дій у разі виявлення корупційного правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення, з метою своєчасного прийняття заходів щодо їх припинення та запобігання скоєння у подальшому.

До уваги підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до першої групи платників єдиного податку!

З 01 січня 2017 року фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплатити єдиний внесок за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску*. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу** зараховуються пропорційно до сплаченого єдиного внеску.
У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб – підприємців становить      704 грн. на місяць (3200 грн. х 22 відсотки).
Отже, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн. щомісяця.

Щодо визначення показника середньої заробітної плати під час переведення на інший вид пенсії

У 2009 році, у віці 55 років, мені призначено пенсію за вислугу років як викладачу професійного технічного училища. Після призначення пенсії продовжую працювати на іншій посаді. Чи маю я право перейти на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»? Який показник середньої заробітної плати буде враховано при переведенні на пенсію за віком на дату переведення, чи на дату призначення пенсії  за вислугу років?
Відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон), особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.

Сторінки

Підписатися на RSS - Діяльність пенсійного фонду в районі