Для чого потрібно створювати ОСББ

Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків є однією з найефективніших форм управління будинком та житловим майном. ОСББ потрібне для того, щоб (на підставі Закону та Статуту) отримати демократичний механізм  колективного прийняття рішень з питань експлуатація та належного утримання будинку. Створюється організаційна структура, яка здатна вирішувати загальні проблеми мешканців будинку, відстоювати їх інтереси та права в органах державної там місцевої влади, стосунках з іншими юридичними особами, а також виступати позивачем у суді.
Закон України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» дає визначення: об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна».
Як функціонує ОСББ:
– Кожен мешканець будинку може приймати участь в управлінні будинком шляхом голосування на загальних зборах або через обрання до органів управління (на посаду члена правління чи голови правління ОСББ).
– Після реєстрації ОСББ має право відвести прибудинкову територію в спільну сумісну власність та використовувати її для здійснення господарської діяльності.
– Об’єднання має право здавати в оренду і передавати в користування загальне майно будинку та самостійно витрачати отриманий в результаті цього дохід на утримання будинку.
– ОСББ самостійно займається плануванням робіт, необхідних для якісного утримання будинку та прибудинкової території, визначає кошторис утримання будинку та на загальних зборах встановлює розмір внесків його співвласників.– Всі належні пільги і субсидії по сплаті внесків на утримання будинку та житлово-комунальних послуг для співвласників у ОСББ зберігаються.За згодою співвласниківв ОСББ у якості квартплати для деяких мешканців може зараховуватись трудовий внесок.
– Всі платежі мешканців будинку і доходи від використання загального майна поступають на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і ремонт будинку згідно затвердженого на загальних зборах кошторису витрат.
– Усі співвласники будинку у  ОСББ мають можливість здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльність об’єднання за допомогою ревізійної комісії або самостійно.
– ОСББ самостійно обирає обслуговуючі організації або управителя за договором, якого можуть змінити в разі надання ним неякісних послуг з управління.
– Реєстрація ОСББ дає змогу отримувати якісні послуги з експлуатаці та утримання будинку за меншою ціною оскільки об`єднання співвласників є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість.
– Учасники об'єднання можуть завчасно планувати заходи для поліпшення стану будинку, його модернізації та ремонту обладнання всієї будівлі, а також впровадження заходів з енергозбереження.
– ОСББ, як юридична особа, може брати кредит у банку для проведення ремонту чи термомодернізації будинку (за умови погодження суми кредиту 2/3 співвласників на загальних зборах).
Кабінет міністрів ухвалив рішення про спрямування 380,6 мільйона гривень на програму пільгових кредитів на здійснення енергоефективних заходів та утеплення будинків.Кошти направлять на кредити для 230 тисяч родин, які проживають в об’єднаннях співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ).«Завдяки збільшенню фінансування програми для ОСББ у 2019 році ще близько 3 тисяч ОСББ (понад 230 тисяч сімей) зможуть скористатися «теплими кредитами», а загальний обсяг кредитів, які зможуть залучити ОСББ, сягне понад 760 млн грн», — повідомив міністр регіонального розвитку Геннадій Зубко.12 червня повідомлялось, що уряд видав понад 75% всіх запланованих на 2019 рік «теплих» кредитів.Зазначимо, що система «теплих» кредитів передбачає державне відшкодування ОСББ 40-70% суми кредиту, який береться на утеплення будинку. Крім цього, участь в утепленні будинків беруть і місцеві органи влади, які так само можуть відшкодувати частину суми кредиту.

 

Категорії статті РДА: