До уваги громадян – користувачів веб-порталу Пенсійного фонду України

У  зв‘язку з численними питаннями, які виникають у ході користування порталом електронних послуг, повідомляємо про деякі особливості відображення персональних даних.
Щодо відображення страхового стажу на персональній сторінці користувача веб-порталу:
На веб-порталі інформація про страховий стаж виводиться з 1 січня 2004 року, що пов’язано з прийняттям Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 №1058-IV.
Відповідно до статті 24 цього Закону стаж обчислюється за періоди:
– до 01.01.2004 – на підставі документів і в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом;
– після 01.01.2004 – за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, що створена з липня 2000 року, в якій накопичується інформація щодо нарахованої заробітної плати і сплати страхових та єдиного внесків.
Таким чином, у розділі “Мій страховий стаж” відображаються тільки відомості щодо страхового стажу з 01.01.2004. В той же час існує можливість переглянути інформацію про трудову діяльність за період з 2000 року в блоці “Моя заробітна плата”, обравши вкладку “Відомості, що враховуються для визначення пенсії”.
Також, на вкладці “Відомості, що враховуються для визначення пенсії” можливо переглянути інформацію про перебування у відпустці по догляду за дитиною до трьох років. У період з 01.01.2000 по 31.12.2004 відомості про це зазначено у кінці довідки за формою ОК-5 у блоці “Без сплати внесків” із зазначенням коду підстави БСВ (без сплати внесків) – ЗПЗ056Ж1. З січня 2005 року за цю категорію осіб почали сплачувати страхові внески, які відображаються в основній частині довідки за формою ОК-5.
Крім того, у блоці “Відомості за звітний рік по БСВ” можуть зазначатись періоди перебування на обліку в центрі зайнятості, оскільки чинним законодавством не передбачена сплата внесків за цю категорію осіб. Періоди отримання допомоги по безробіттю в довідці зазначено з кодом підстави БСВ (без сплати внесків) ЗПЗ056А3.
Зверніть увагу, що на веб-порталі періоди, які указано у блоці “Без сплати внесків”, в автоматичному режимі не враховуються до страхового стажу, оскільки в ці періоди за застраховану особу не сплачувались страхові внески. Але під час призначення пенсії вони врахуються до страхового стажу згідно з чинним законодавством.
Ще раз нагадуємо, що під час призначення пенсії до страхового стажу зараховуються періоди трудової діяльності до 01.01.2004 відповідно до записів в трудовій книжці та додаткових документів, які підтверджують періоди навчання, проходження військової служби та догляду за дитиною.
Щодо відображення страхового стажу окремих категорій застрахованих осіб на персональній сторінці користувача веб-порталу: Починаючи з 01.01.2007 року, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейські, особи рядового і начальницького складу підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та з їх грошового забезпечення утримуються страхові внески.
Разом з цим, звіти для внесення даних до персоніфікованого обліку по вказаній вище категорії осіб почали подавати з 1 червня 2016 року. Як наслідок, дані щодо грошового забезпечення до червня 2016 року відсутні в системі персоніфікованого обліку і зараховуються на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.
Щодо можливої невідповідності відомостей про адресу місця проживання, серію або номер паспорта, стать, прізвище, ім‘я, по батькові, які відображаються на персональній сторінці користувача веб-порталу:
  • Пунктом 8 розділу 4 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (зі змінами) визначено механізм виправлення помилок, виявлених застрахованою особою.
  • Зазначений механізм передбачає виправлення помилок у прізвищі, імені, по батькові; даті народження, місці народження; статі; громадянстві; серії та номері паспорту; номері телефону (за згодою); адресі місця проживання.
  • Щоб привести у відповідність відомості в реєстрі застрахованих осіб необхідно подати анкету застрахованої особи (далі – Анкета) для внесення змін до облікової картки. Для цього необхідно звернутись до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру) головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області.
  • Для заповнення Анкети пред’являється оригінал паспорту громадянина України, довідка про присвоєння номеру облікової картки платника податків та в деяких випадках трудова книжка.
Шановні громадяни, головне управління Пенсійного фонду в Херсонській області запрошує всіх бажаючих приєднатися до зазначеного безкоштовного сервісу, який знаходиться за адресою – http://portal.pfu.gov.ua Ви також можете отримати кваліфіковану консультацію з питань реєстрації у будь-якому сервісному центрі Пенсійного фонду або безпосередньо в головному управлінні ПФУ в Херсонській області за адресою: м.Херсон, вул. 28 Армії, буд. 6, тел. (0552) 35 51 41.

 

Категорії статті РДА: