Медіаосвіта у закладах дошкільної освіти

Ми живемо в століття інформації, в часи, коли відбувається комп’ютерна революція, і є свідками того, що комп’ютери вже зайняли міцні позиції в багатьох галузях сучасного життя, швидко проникають у школи і сім’ї. В сучасних умовах України комп’ютер є своєрідним «інтелектуальним знаряддям» і дозволяє людині вийти на новий інформаційний рівень.
21 листопада 2019 року на базі Великолепетиського ясла-садка № 1 відбулося чергове засідання Школи молодого вихователя. Учасниками стали 12 вихователів закладів дошкільної освіти району. Тема засідання «Медіадидактичні засоби у роботі з дітьми дошкільного віку».
Практика використання комп’ютера в закладі дошкільної освіти показує, що у дитини, яка оволоділа елементарною комп’ютерною грамотою добре розвинуті уява, пам’ять, мислення.
Кожний дорослий, а особливо батьки і педагоги, хочуть, щоб діти змалку звикали до сучасної техніки і технологій. Проте не завжди знають як навчити цьому дітей, які знання і навички потрібні дітям у дошкільному віці, в тому числі і щодо комп’ютерної грамотності. Ось такі нагальні питання піднімалися під час заходу.
Розпочалася робота з вправ «Сходинки» та «Шість капелюшків», які провели методист районного методичного кабінету КУ «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Городнича Лариса Олександрівна та вихователь-методист Великолепетиського ясла-садка № 1 Степанець Тетяна Миколаївна, під час яких вихователі визначили рівень знань з вище зазначеної теми.
Продовжила роботу засідання Тетяна Миколаївна, яка розповіла про класифікацію медіазасобів, їх структуру і як розпочинати формування медіакультури дошкільника у закладах дошкільної освіти.
Після теоретичної частини учасники заходу відвідали квест-заняття у середній групі «Подорож у країну казок», яке провела вихователь цього закладу Євтушенко Алла Федорівна. На занятті були використані такі медіазасоби: фрагменти відеоказок, аудіозапис голосів героїв казок, друковані картки, блоки Дьенеша.
Захопила своїм виступом «Медіадидактичні ігри в мовленнєвому розвитку дошкільника» та практичними вправами на комп'ютері вихователь закладу Кущ Марина Анатоліївна. Розроблені власноруч розвиваючі дидактичні ігри заволоділи увагою учасників засідання так, що час промайнув цікаво та результативно.
На завершення знову виконали вправу «Сходинки» та зрозуміли, що тема не тільки пізнавальна, але корисна для використання в роботі кожного вихователя. Проблемою залишається лише забезпечення закладів дошкільної освіти комп'ютерними класами.
Напрошується висновок, що медіаосвіта стала невід'ємною частиною сучасної освіти і повинна бути інтегрована у освітній процес закладу дошкільної освіти.