Веб-портал Пенсійного фонду України - важливий етап на шляху покращення обслуговування громадян

Одним з основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України є підвищення якості обслуговування громадян. Зокрема, зменшення необхідності особистого відвідання і часу обслуговування, а також підвищення якості своєчасного та доступного інформування українців про зміни в пенсійному законодавстві, їхні права і обов”язки. З огляду на ці завдання, ухвалено урядове рішення (розпорядження Кабінету Міністрів України № 401 від 25 червня 2012 року) про створення веб-порталу Пенсійного фонду України, який розпочав роботу з 1 жовтня 2012 року.
Створення веб-порталу Пенсійного фонду дає змогу кожній застрахованій особі попередньо зареєструвавшись у базі даних веб-порталу, отримувати щомісяця на свою електронну адресу виписку із системи персоніфікованого обліку, де буде вказано суму заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількість днів для стажу, будуть відмітки про сплату пенсійного єдиного внеску; відомості про спеціальний (пільговий) стаж. Маючи на руках такі дані, працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби звернутися до нього з претензіями. Водночас і страхувальники, що також відтепер мають змогу отримувати виписки про стан розрахунків із Пенсійним фондом, бачитимуть, коли надійшли кошти у Фонд, чи не виникло заборгованості. Пенсіонери ж зможуть регулярно діставати відомості з власної пенсійної справи. Там буде вказано вид та суму призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством; назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.
На порталі також багато довідкової інформації: від текстів законодавчих актів до графіку прийому керівництва Пенсійного фонду й адрес управлінь ПФУ в областях. Громадяни ї застраховані особи зможуть довідатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій, про порядок одержання та використання свідоцтва про загальнообов”язкове державне соціальне страхування, тощо. Для страхувальників є інформація про умови нарахування та сплати єдиного внеску та інших обов”язкових платежів, порядок складання та подання звітності, порядок здійснення органами Фонду перевірок тощо. Наведено зразки бланків, заяв, інших документів, потрібних для взяття чи зняття з обліку, складення та подання звітності, призначення та перерахунку пенсій тощо.
Кожен зареєстрований користувач зможе через портал подати запит у Фонд для підготовки йому довідок, інших документів у паперовому вигляді, домовитися про прийом керівника чи відповідальної особи в управлінні Фонду й навіть написати скаргу, на яку обов”язково в установлений законом термін йому прийде відповідь. Створення веб-порталу Пенсійного фонду України – ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом.
Щоб зареєструватися на веб-порталі, необхідно:
1. Особисто прийти у територіальний орган Пенсійного фонду й оформити заяву (заяву можна принести й уже заповнену – на веб-порталі викладено її зразок, який треба лише роздрукувати і внести потрібні дані). Фізичній особі треба мати при собі паспорт та ідентифікаційний код, юридичній – документ, що посвідчує її належність до організації. Користувачу видадуть розписку про одержання заяви, а також реєстарційний код, який потрібен для реєстрації на веб-порталі.
2. Зайшовши на веб-портал ПФУ за адресою www.portal.pfy.gov.ua і вибравши пункт меню “Реєстрація на порталі”, заповнити реєстраційну форму, вибравши логін і пароль.
3. На електронну адресу, вказану користувачем, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження користувач отримує повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.

 

Категорії статті РДА: