Зміни у виплаті субсидій на житлово-комунальні послуги, які починають діяти з 1 жовтня

З 1 жовтня 2019 року запроваджується новий механізм виплати житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок призначення виплат залишається майже незмінним.
Новий порядок виплати субсидій спрямований полегшити життя людей на місцях.
Тепер одержувач субсидії зможе самостійно обирати, куди перераховуватимуться кошти: один із уповноважених банків чи виплатні об’єкти “Укрпошти” (каси у відділеннях чи доставка поштарем до дому).
Раніше “Ощадбанк” був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії. Тепер одержувач грошової допомоги може обрати інший банк (для зміни банку потрібно подати відповідну заяву до органу соціального захисту).
Одержувач субсидії може швидко вирішити всі питання щодо грошової компенсації “на місці”.
Якщо раніше місцева влада, яка фактично призначала людині субсидію, не мала впливу на обіг коштів (через заплутаний механізм виплати на центральному рівні) і не могла відповісти на запитання “а де гроші” і “чому не прийшла субсидія”, то тепер саме вона опікуватиметься цим питанням і може швидко вплинути на ситуацію.
Більшості отримувачам субсидій, яким допомогу було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону – субсидія буде перерахована автоматично. Ця категорія населення не повинна докладати жодних зусиль у зв’язку із новими правилами. Всю роботу за них зроблять місцеві органи соціального захисту.
Окремо звертаємо увагу, що внутрішньо переміщеним особам, орендарям житлового приміщення, а також домогосподарствам, яким було призначено субсидію на фактично проживаючих, і які у травні поточного року не звернулися до управлінь соцзахисту – потрібно зробити це з початку опалювального сезону, за винятком окремих життєвих ситуацій).
Домогосподарствам, які за підсумками попереднього опалювального сезону отримали відмову у продовженні програми субсидій через борги, пропонується декілька варіантів:
1) Звернутися до підприємства-надавача послуг із проханням провести реструктуризацію боргу (особливо актуально у випадку значної заборгованості);
2) Погасити заборгованість перед надавачем послуг і звернутися за субсидією (актуально у випадках невеликої заборгованості);
3) У виключних випадках, коли у людини немає можливості ліквідувати заборгованість, але є гостра потреба у субсидії – вона може звернутися до комісії при місцевих органах влади, яка, у випадку обґрунтованої позиції, може призначити субсидію.
Перевірка субсидіантів здійснюється соціальним інспектором, який перевіряє достовірність наданих відомостей, що впливають на право та розмір житлової субсидії. Перевірка здійснюється шляхом звірки даних з державними реєстрами, зокрема щодо наявності квартир, будинків, транспортних засобів тощо.
Також у виключних випадках може бути здійснено обстеження матеріально-побутових умов проживання домогосподарства.
Якщо громадянин надав не достовірні дані органу соціального захисту, то перевірка субсидій загрожує поверненням надміру виплаченої житлової субсидії.